Відділ соціального захисту
Начальник відділу: Малецька Анна Юріївна
E-mail: szn@sarny-rada.gov.ua
Тел: 03655 3 50 31
Головний спеціаліст: Фішман Юрій Лазарович
E-mail: szn@sarny-rada.gov.ua
Тел: 03655 3 50 31
Головний спеціаліст: Хомич Антоніна Вікторівна
E-mail: szn@sarny-rada.gov.ua
Тел: 03655 3 50 31
Головний спеціаліст: Никитчук Оксана Юріївна
E-mail: szn@sarny-rada.gov.ua
Тел: 03655 3 50 31
Головний спеціаліст: Туренко Наталія Леонтіївна
E-mail: szn@sarny-rada.gov.ua
Тел: 03655 3 50 31
Головний спеціаліст: Шашук Ірина Юріївна
E-mail: szn@sarny-rada.gov.ua
Тел: 03655 3 50 31
П О Л О Ж Е Н Н Я
про відділ соціального захисту Сарненської міської ради
І. Загальні положення
Відділ соціального захисту Сарненської міської ради (далі – Відділ) утворюється за рішенням міської ради та є структурним підрозділом виконавчого комітету Сарненської міської ради і діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та цього Положення.
Відділ соціального захисту Сарненської міської ради відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» підпорядкований виконавчому комітету Сарненської міської ради, міському голові, заступнику міського голови відповідно до розподілу функціональних обов’язків.
У своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, органів виконавчої влади, рішеннями Сарненської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови та цим Положенням.
Відділ взаємодіє з іншими відділами, управліннями органу місцевого самоврядування та органами державної виконавчої влади в межах повноважень, передбачених цим Положенням.
Структура та чисельність Відділу встановлюються штатним розписом, що затверджуються міським головою, в межах граничної чисельності та фонду оплати праці працівників, затверджених рішенням міської ради.
Посадові обов’язки працівників Відділу визначаються посадовими інструкціями, які розробляються начальником Відділу і затверджуються міським головою.
Завдання та функції відділу
Завдання Відділу:
1.1. Забезпечення реалізації на території Сарненської міської територіальної громади (далі – Громади) державної політики у сфері соціального захисту населення, робота з внутрішньо переміщеними особами;
1.2. Підготовка проєктів рішень міської ради та її виконавчого комітету, розпоряджень з питань, віднесених до компетенції Відділу;
1.3. Прийняття рішень відповідно до Програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» щодо призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі;
1.4. Розроблення та організація виконання програм та заходів щодо поліпшення становища соціально незахищених верств населення, які потребують підтримки, сімей та громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах.
1.5. Здійснення розгляду звернень та прийом громадян з питань, що відносяться до компетенції Відділу, складання актів обстеження матеріально-побутових умов осіб, які проживають (перебувають) на території населених пунктів Сарненської міської територіальної громади;
1.6. Надання консультацій та роз’яснень громадянам з питань застосування законодавства, пов’язаних із соціальною підтримкою населення;
1.7. Здійснення моніторингу проблемних питань реалізації державної соціальної політики у сфері соціального захисту населення;
1.8. Взаємодія з департаментом соціальної політики Рівненської ОДА, головним управлінням Національної соціальної сервісної служби у Рівненській області, Пенсійним фондом України та його структурними підрозділами, управлінням соціального захисту населення Сарненської районної державної адміністрації, суб’єктами надання соціальних послуг, центром зайнятості, Пенсійним фондом України;
1.9. Координація роботи закладів, установ, підприємств комунальної форми власності Сарненської міської територіальної громади, що надають соціальні послуги;
1.10. Здійснення інших повноважень, покладених на Відділ відповідно до чинного законодавства України.
ІІ. Функції Відділу:
2.1. Забезпечує виконання законодавчих та інших нормативно правових актів з питань, що віднесені до його відання; організовує роботу, пов’язану з вирішенням питань соціального захисту соціально незахищених громадян на території громади;
2.2. Бере участь у роботі комісій, утворених при міській раді з питань соціального захисту населення; готує проєкти розпоряджень міського голови, рішень виконавчого комітету і міської ради з питань, віднесених до компетенції Відділу; бере участь у стратегічному плануванні розвитку соціальної сфери громади, здійснює підготовку пропозицій до проєктів місцевих програм соціального розвитку, проєкту бюджету громади;
2.3. Готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали з питань, віднесених до компетенції Відділу;
2.4. Розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;
2.5. Проводить інформаційно-роз’яснювальну роботу з питань соціальної політики;
2.6. Організовує здійснення відповідно до законодавства соціальної роботи громади, в тому числі виявлення осіб, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах;
2.7. Визначає потребу громади у соціальних та реабілітаційних послугах, встановлює надавачів цих послуг залежно від потреб громади у відповідних послугах;
2.8. Вживає заходи щодо надання матеріальної допомоги вразливим верствам населення громади, що фінансується за рахунок коштів бюджету громади;
2.9. Готує проєкти рішень відповідно до Порядку надання допомоги на поховання деяких категорій осіб виконавцю волевиявлення померлого або особі, яка зобов’язалась поховати померлого, за рахунок коштів бюджету міської територіальної громади.
2.10. Здійснює інші повноваження, покладені на Відділ відповідно до законодавства України.
ІІІ. Права відділу
Скликати в установленому порядку наради, комісії, проводити семінари з питань, що належать до його компетенції.
Залучати спеціалістів інших структурних підрозділів виконавчого комітету Сарненської міської ради, підприємств, установ та організацій, громадських об’єднань (за погодженням з їхніми керівниками) для виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань, що належать до його компетенції та покладених на нього завдань.
Одержувати в установленому порядку для виконання покладених на нього завдань необхідні документи, інформацію, довідки, розрахунки, інші матеріали від посадових осіб структурних підрозділів органів місцевого самоврядування і підприємств, що належать до сфери їх управління.
Вносити пропозиції щодо вдосконалення надання соціальних послуг та проведення соціальної роботи.
Подавати пропозиції до проєкту бюджету Сарненської міської територіальної громади з питань, що належать до його компетенції.
Комунальні підприємства (надавачі соціальних послуг) зобов’язані надавати всю необхідну Відділу інформацію, виконувати доручення щодо усунення виявлених недоліків, всебічно сприяти роботі Відділу в межах поставлених йому завдань.
IV. Керівництво та працівники відділу соціального захисту
Начальник відділу соціального захисту міської ради призначається на посаду і звільняється з посади міським головою відповідно до чинного законодавства.
Працівники Відділу – посадові особи органу місцевого самоврядування, призначаються на посаду і звільняються з посади відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» і виконують свої посадові обов’язки згідно з визначеними начальником Відділу посадовими інструкціями.
Начальник відділу соціального захисту:
3.1. Здійснює керівництво і координацію роботи Відділу, відповідає за виконання покладених на Відділ завдань;
3.2. Підконтрольний та підзвітний заступнику міського голови відповідно до розподілу обов’язків;
3.3. Несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на нього завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової дисципліни та доручень;
3.4. Організовує підготовку документів на розгляд виконавчого комітету та міської ради, забезпечує плановість і ефективність роботи Відділу;
3.5. Контролює виконання визначених завдань Відділу;
3.6. Бере участь у засіданнях міської ради, виконавчого комітету, нарадах міського голови у разі розгляду питань, що стосуються компетенції Відділу;
3.7. Розподіляє обов’язки між працівниками Відділу, очолює і контролює їх роботу;
3.8. Порушує перед міським головою питання про застосування заохочень чи заходів дисциплінарного впливу до працівників відділу;
3.9. Подає міському голові для затвердження професійно-кваліфікаційні характеристики та посадові інструкції працівників Відділу, а також проєкти інших нормативних актів, що регламентують діяльність Відділу;
3.10. Має право: одержувати у встановленому порядку від відділів і управлінь, підприємств, установ і організацій необхідну інформацію для виконання покладених на відділ соціального захисту функцій; залучати фахівців органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належить до його компетенції; вносити міському голові пропозиції щодо вдосконалення роботи.
3.11. Повинен знати: Конституцію України, закони України: «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про соціальні послуги», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про запобігання корупції», та інші закони з питань соціального захисту, організації та діяльності органів місцевого самоврядування, укази і розпорядження Президента України, постанови Верховної Ради України, постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України.
3.12. Подає на затвердження міському голові положення про Відділ та зміни до нього;
3.13. Проводить особистий прийом громадян, що належать до компетенції Відділу;
3.14. Забезпечує доступ до публічної інформації, яка є у володінні Відділу, відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»;
3.15. Забезпечує в межах своїх повноважень збереження інформації з обмеженим доступом;
3.16. Виконує інші доручення міського голови та заступника міського голови відповідно до розподілу обов’язків;
3.17. Здійснює інші повноваження визначені законами України.
Працівники відділу соціального захисту:
4.1. Забезпечують своєчасне і якісне виконання завдань відповідно до функціональних обов’язків, несуть за це відповідальність у порядку, передбаченому законом;
4.2. Виконують окремі завдання і доручення керівництва міської ради, начальника відділу соціального захисту;
4.3. Відповідно до законодавства України користуються правом знайомитися з матеріалами виконавчого комітету міської ради, а також одержувати необхідні документи і матеріали для підготовки відповідних питань;
4.4. Мають право вносити керівництву Відділу пропозиції з питань, що стосуються їх роботи;
4.5. Мають право: одержувати у встановленому порядку від відділів і управлінь, підприємств, установ і організацій необхідну інформацію для виконання покладених на відділ соціального захисту функцій; залучати фахівців органів державної влади, органів місцевого самоврядування підприємств, установ, організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належить до його компетенції; вносити міському голові пропозиції щодо вдосконалення роботи.
Відповідальність
Начальник і працівники Відділу несуть персональну відповідальність за виконання покладених на Відділ завдань та функцій згідно з законодавством.
Заключні положення
Припинення діяльності Відділу здійснюється у встановленому порядку відповідно до вимог чинного законодавства України.
Зміни і доповнення до цього положення вносяться в порядку, встановленому для його прийняття.
Керуючий справами
виконавчого комітету Вячеслав ШИМКО