, Відділ реєстрації

Подання відомостей про бенефіціарів щодо розкриття структури власності юридичних осіб!!!

З 11.07.2021 р. набрали чинності накази:

  • Міністерства фінансів України від 19.03.2021 №163 «Про затвердження Положення про форму та зміст структури власності» (далі – Наказ № 163), який 08.06.2021 за № 768/36390 зареєстровано у Міністерстві юстиції України;

  • Міністерства юстиції України від 29.06.2021 №2320/5 «Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 18 листопада 2016 року № 3268/5» (далі – Наказ № 2320/5), який 30.06.2021 за № 858/36480 зареєстрований у Міністерстві юстиції України;

  • Міністерства юстиції України від 08.07.2021 №2398/5 «Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 18 листопада 2016 року № 3268/5» (далі – Наказ 2398/5), який 08.07.2021 за № 895/36517 зареєстрований у Міністерстві юстиції України.

28 квітня 2020 року набрав чинності Закон України від 06 грудня 2019 року № 361-IX «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – Закон № 361), який є невід’ємною частиною міжнародних зобов’язань України, визначених Угодою про асоціацію з ЄС, адаптує в національне законодавство Рекомендації FATF (міжнародної організації по боротьбі із відмиванням коштів) та 4-ту і частково 5-ту Директиви Європейського Союзу проти відмивання коштів та фінансування тероризму.

Положення Закону № 361 зобов’язують всі раніше зареєстровані юридичні особи подати державному реєстратору інформацію про кінцевого бенефіціарного власника (далі – КБВ) та структуру власності протягом 3 місяців з дня набрання чинності нормативно-правовим актом, яким буде затверджена форма та зміст структури власності.

Положення про форму та зміст структури власності, затверджені Наказом № 163, розроблено відповідно до Закону України від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (із змінами та доповненнями; далі – Закон № 755) і Закону № 361. Отже компанія з подання інформації про КБВ та структуру власності триватиме із 11 липня по 10 жовтня 2021 року.

Структура власності є офіційним документом, який з метою встановлення кінцевого бенефіціарного власника (далі – КБВ) юридичної особи має в обов’язковому порядку надаватись державному реєстратору.

Терміни «кінцевий бенефіціарний власник» та «структура власності» вживаються у значенні, наведеному у частинах «30)» та «58)» ст.1 Закону № 361 відповідно.

Також з 11.07.2021 на виконання вимог Закону № 361 набрав чинності наказ № 2320/5, яким затверджено оновлені:

  • форма 2 «Заява щодо державної реєстрації юридичної особи (крім громадських формувань та органів влади)»;

  • форма 4 «Заява щодо державної реєстрації юридичної особи – громадського формування»;

  • форма 6 «Заява щодо підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи».

Додатково наказом № 2398/5 оновлено форму 5 «Заява щодо державної реєстрації відокремленого підрозділу юридичної особи», в якій змінено розділи із відомостями про КБВ юридичної особи. Положення вказаного наказу набрали чинності з 11.07.2021 року.

Відповідно до положень наказу №163 відомості про структуру власності готуються в довільній формі та є схематичним зображенням, на якому відображаються всі особи, які прямо чи опосередковано володіють юридичною особою самостійно чи спільно з іншими особами. У структурі власності потрібно зазначити розмір участі кожного з власників, а також вказати осіб, які незалежно від формального володіння мають можливість значного впливу на керівництво чи діяльність юридичної особи. Крім того, необхідно зазначати опис здійснення та характер вирішального впливу КБВ на діяльність юридичної особи.

Зразки складання схематичного зображення структури власності оприлюднено на офіційному вебсайті Міністерства фінансів України у рубриці «Фінансовий моніторинг» та доступні за посиланням.

Міністерство юстиції України у листі від 11.06.2021 № 5178/8.4.4/32-21 зазначило, що всі юридичні особи, щодо яких в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) мають міститися відомості про КБВ та які зареєстровані до набрання чинності Наказом № 163, з дня набрання чинності таким актом протягом трьох місяців мають подати державному реєстратору документи для оновлення в ЄДР відомостей про КБВ.

Для оновлення в ЄДР відомостей про КБВ державному реєстратору необхідно подати:

  • заяву щодо державної реєстрації юридичної особи (крім громадських формувань та органів влади) - форма 2 або заяву щодо державної реєстрації юридичної особи - громадського формування - форма 4;

  • структуру власності за формою та змістом відповідно до Наказу № 163;

  • витяг, виписку чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи - нерезидента в країні її місцезнаходження, - у разі, якщо засновником юридичної особи є юридична особа - нерезидент;

  • нотаріально засвідчену копію документа, що посвідчує особу, яка є КБВ юридичної особи, - для фізичної особи - нерезидента та, якщо такий документ оформлений без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру, - для фізичної особи - резидента.

Слід зазначити, що Законом № 755 не визначено строку дії документа, що підтверджує реєстрацію юридичної особи - нерезидента в країні її місцезнаходження, а також нотаріально засвідченої копії документа, що посвідчує особу, яка є КБВ.

Крім того, звертаємо увагу, що відповідно до положень Наказу № 163 з 2022 року планується щорічне підтвердження відомостей про КБВ.

Також звертаємо увагу, що Міністерство юстиції України у листі від 11.06.2021 № 5178/8.4.4/32-21 зауважило, що «у разі звернення заявників до суб’єктів державної реєстрації з питань, пов’язаних з визначенням КБВ, обґрунтування причин відсутності КБВ у юридичної особи, складання схематичного зображення структури власності, рекомендуємо направляти їх до Міністерства фінансів України, як до органу, який забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму».

Не подають дані про бенефіціарів: ФОП; політичні партії; профспілки; творчі спілки та їх місцеві осередки; організації роботодавців та їх об’єднання; адвокатські об’єднання; торгово-промислові палати; ОСББ; релігійні організації; держоргани; органи місцевого самоврядування та їх асоціації; державні та комунальні підприємства, установи та організації.





Останні документи

Документи → Проєкти рішень виконавчого комітету
18 квітня 2024
№ від 18 квітня 2024 року "Про зняття із квартирного обліку та виключення із списків громадян, які користуються правом отримання житла у виконавчому комітеті Сарненської міської ради"

Документи → Проєкти рішень виконавчого комітету
18 квітня 2024
№ від 18 квітня 2024 року "Про схвалення змін до Програми  підтримки спортсменів, тренерів, спортивних команд Сарненської міської територіальної громади на 2022-2024 роки"

Документи → Проєкти рішень виконавчого комітету
18 квітня 2024
№ від 18 квітня 2024 року "Про розгляд заяви Переходько Валентини Степанівни про постановку на квартирну чергу у виконавчому комітеті Сарненської міської ради дитини-сироти Диптана Дмитра Сергійовича"

Документи → Проєкти рішень виконавчого комітету
18 квітня 2024
№ від 18 квітня 2024 року "Про розгляд заяви Мороза Володимира Гавриловича про переведення його сина Мороза Юрія Володимировича з загальної черги квартирного обліку у позачергову"

Документи → Проєкти рішень виконавчого комітету
18 квітня 2024
№ від 18 квітня 2024 року "Про розгляд заяви Слободянюк Оксани Григорівни про постановку на квартирну чергу у виконавчому комітеті Сарненської міської ради її сина Слободянюка Дмитрія Сергійовича"

Пошук документів