, Адміністратор

2025 рік

           ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення виконавчого комітету Сарненської міської ради

             від 26 червня 2025 року № 283

 

 

Бюджетний регламент проходження бюджетного процесу в

Сарненській міській територіальній громаді

 

  1. Загальні положення

 

  1. Бюджетний регламент регулює порядок здійснення процедур на кожній стадії бюджетного процесу з урахуванням норм і положень бюджетного законодавства і визначає терміни їх виконання та відповідальних учасників за своєчасне виконання відповідних заходів.
  2. Бюджетний регламент:

визначає основні організаційні засади проходження бюджетного процесу під час складання, розгляду, затвердження, виконання бюджету міської територіальної громади та звітування про його виконання;

забезпечує координацію та узгодженість дій між усіма учасниками бюджетного процесу;

забезпечує прозорість та публічність бюджетного процесу.

  1. Бюджетний регламент складається з наступних розділів:

складання прогнозу бюджету міської територіальної громади;

складання проекту бюджету міської територіальної громади;

організація виконання бюджету міської територіальної громади;

організація роботи з підготовки річної звітності про виконання  бюджету міської територіальної громади.

 

  1. Складання прогнозу бюджету міської територіальної громади

 

  1. Фінансове управління міської ради щороку спільно з головними розпорядниками бюджетних коштів відповідно до цілей та пріоритетів, визначених у прогнозних та програмних документах економічного і соціального розвитку України, основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку міської територіальної громади та з урахуванням Бюджетної декларації складає прогноз бюджету міської територіальної громади - документ середньострокового бюджетного планування, що визначає показники бюджету міської територіальної громади на середньостроковий період (на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди) і є основою для складання проекту бюджету міської територіальної громади.
  2. Прогноз бюджету міської територіальної громади складається з дотриманням норм Бюджетного кодексу України.
  3. Показники прогнозу бюджету міської територіальної громади формуються з урахуванням положень та показників, визначених на відповідні бюджетні періоди Бюджетною декларацією та прогнозом бюджету міської територіальної громади, схваленим у попередньому бюджетному періоді.

При цьому показники прогнозу бюджету міської територіальної громади можуть відрізнятися від показників, визначених на відповідні бюджетні періоди прогнозом бюджету міської територіальної громади, схваленим у попередньому бюджетному періоді, у разі:

1) відхилення оцінки основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України та основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку міської територіальної громади від прогнозу, врахованого при складанні прогнозу бюджету міської територіальної громади, схваленого у попередньому бюджетному періоді;

2) відхилення бюджетних показників, визначених рішенням про бюджет міської територіальної громади, від аналогічних показників, визначених у прогнозі бюджету міської територіальної громади, схваленому у попередньому бюджетному періоді;

3) прийняття нових законодавчих та інших нормативно-правових актів, рішень міської ради, виконавчого комітету міської ради, що впливають на показники бюджету міської територіальної громади у середньостроковому періоді.

  1. Прогноз бюджету міської територіальної громади повинен містити:

1) основні прогнозні показники економічного і соціального розвитку міської територіальної громади;

2) загальні показники доходів і фінансування бюджету міської територіальної громади, загальні граничні показники видатків бюджету міської територіальної громади (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);

3) показники за основними видами доходів бюджету міської територіальної громади (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);

4) показники дефіциту (профіциту) бюджету міської територіальної громади, показники за основними джерелами фінансування бюджету міської територіальної громади (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);

5) граничні показники видатків бюджету міської територіальної громади головним розпорядникам бюджетних коштів (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);

6) обсяги капітальних вкладень у розрізі інвестиційних проектів, визначені в межах загальних граничних показників видатків бюджету міської територіальної громади;

7) обсяги публічних інвестицій на середньостроковий період з урахуванням середньострокового плану пріоритетних публічних інвестицій міської територіальної громади;

8) інші показники і положення, необхідні для складання проекту рішення про бюджет міської територіальної громади;

 

  1. Складання прогнозу бюджету міської територіальної громади передбачає виконання плану заходів згідно з додатком 1 до цього Бюджетного регламенту.

В разі необхідності фінансове управління міської ради може уточнити терміни виконання окремих заходів плану, про що в письмовій формі повідомляє відповідних учасників бюджетного процесу.

 

ІІІ. Складання проекту бюджету міської територіальної громади:

 

Проект рішення про бюджет міської територіальної громади має містити:

1) загальні суми доходів, видатків та кредитування бюджету міської територіальної громади (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);

2) граничний обсяг річного дефіциту (профіциту) бюджету міської територіальної громади в наступному бюджетному періоді;

3) доходи бюджету міської територіальної громади за бюджетною класифікацією (у додатку до рішення);

4) фінансування бюджету міської територіальної громади за бюджетною класифікацією (у додатку до рішення);

5) бюджетні призначення головним розпорядникам коштів бюджету міської територіальної громади за бюджетною класифікацією з обов'язковим виділенням видатків споживання (з них видатків на оплату праці, оплату комунальних послуг і енергоносіїв) та видатків розвитку (у додатку до рішення);

6) обсяги капітальних вкладень у розрізі інвестиційних об’єктів;

7) бюджетні призначення міжбюджетних трансфертів (у додатку до рішення);

8) розмір оборотного залишку коштів бюджету міської територіальної громади;

9) додаткові положення, що регламентують процес виконання бюджету міської територіальної громади.

Перелік захищених статтей видатків бюджету міської територіальної громади визначається у відповідності до норм Бюджетного кодексу України.

У проекті рішення про бюджет міської територіальної громади видатки та кредитування за головними розпорядниками бюджетних коштів деталізуються за програмною класифікацією видатків та кредитування бюджету, за групами функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету та окремими категоріями економічної класифікації видатків бюджету і класифікації кредитування бюджету.

Проект рішення про бюджет міської територіальної громади перед його розглядом на сесії міської ради схвалюється виконавчим комітетом міської ради. Разом з ним подаються:

1) пояснювальна записка до проекту рішення, яка має містити:

- інформацію про соціально - економічний стан міської територіальної громади і прогноз розвитку на наступний бюджетний період, покладені в основу проекту бюджету міської територіальної громади;

- оцінку доходів бюджету міської територіальної громади з урахуванням втрат доходів внаслідок наданих податкових пільг;

- пояснення до основних положень проекту рішення про бюджет міської територіальної громади, включаючи аналіз пропонованих обсягів видатків і кредитування за бюджетною класифікацією. Пояснення включають бюджетні показники за попередній, поточний, наступний бюджетні періоди в розрізі класифікації видатків та кредитування бюджету;

- обґрунтування особливостей міжбюджетних взаємовідносин та надання субвенцій на виконання інвестиційних проектів;

2) показники витрат бюджету міської територіальної громади, необхідних на наступні бюджетні періоди для завершення інвестиційних проектів, що враховані в бюджеті, за умови якщо реалізація таких проектів триває більше одного бюджетного періоду;

3) перелік інвестиційних проектів на середньостроковий період;

4) інформація про хід виконання бюджету міської територіальної громади у поточному бюджетному періоді;

5) пояснення головних розпорядників бюджетних коштів до проекту бюджету міської територіальної громади (подаються постійній комісії міської ради з питань бюджету, фінансів та соціальної політики).

Складання проекту бюджету міської територіальної громади передбачає виконання плану заходів згідно з додатком 2 до цього Бюджетного регламенту.

В разі необхідності фінансове управління міської ради може уточнити терміни виконання окремих заходів плану, про що в письмовій формі повідомляє відповідних учасників бюджетного процесу.

Відповідно до положень Бюджетного кодексу України місцеві бюджети затверджуються до 25 грудня року, що передує плановому.

 

  1. IV. Організація виконання бюджету міської територіальної громади

 

Фінансове управління міської ради здійснює загальну організацію та управління виконанням бюджету міської територіальної громади, координує діяльність учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету.

Казначейське обслуговування бюджету міської територіальної громади здійснюється Управлінням Державної казначейської служби України у Сарненському районі відповідно до норм Бюджетного кодексу України та згідно з Порядком казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 23.08.2012 №938 ( зі змінами).

Внесення змін до рішення про бюджет міської територіальної громади може здійснюватись:

на підставі офіційного висновку фінансового управління міської ради про перевиконання чи недовиконання дохідної частини загального фонду, про обсяг залишку коштів загального та спеціального фондів (крім власних надходжень бюджетних установ) бюджету міської територіальної громади. Факт перевиконання дохідної частини загального фонду бюджету міської територіальної громади визначається за підсумками першого півріччя та наступних звітних періодів з початку поточного бюджетного періоду за умови перевищення доходів загального фонду бюджету (без урахування міжбюджетних трансфертів), врахованих у розписі бюджету міської територіальної громади на відповідний період, не менше ніж на 5 відсотків.  Факт недоотримання доходів загального фонду бюджету визнається за підсумками квартального звіту в разі недоотримання доходів загального фонду бюджету міської територіальної громади, врахованих у розписі бюджету міської територіальної громади на відповідний період, більше ніж на 15 відсотків (на період воєнного стану дана вимога не застосовується);

необхідності перерозподілу бюджетних призначень між головними розпорядниками бюджетних коштів (за наявності відповідного обґрунтування);

необхідності зменшення бюджетних асигнувань за порушення бюджетного законодавства.

Якщо до початку нового бюджетного періоду не прийнято рішення про бюджет міської територіальної громади, витрати бюджету міської територіальної громади здійснюються лише на цілі, визначені у рішенні про бюджет міської територіальної громади на попередній бюджетний період та одночасно передбачені у проекті рішення про бюджет міської територіальної громади на наступний бюджетний період, схваленому виконавчим комітетом міської ради та поданому на розгляд міської ради. При цьому щомісячні бюджетні асигнування бюджету міської територіальної громади сумарно не можуть перевищувати 1/12 обсягу бюджетних призначень, встановлених рішенням про бюджет міської територіальної громади на попередній бюджетний період (крім витрат на обслуговування та погашення місцевого боргу, які здійснюються відповідно до діючих договорів або інших нормативно-правових актів та витрат спеціального фонду бюджету, що мають постійне бюджетне призначення, яке дає право провадити їх виключно в межах і за рахунок фактичних надходжень спеціального фонду бюджету, а також з урахуванням необхідності проведення захищених видатків бюджету міської територіальної громади).

До прийняття рішення про бюджет міської територіальної громади на поточний бюджетний період забороняється здійснювати капітальні видатки і надавати кредити з бюджету (крім випадків, пов’язаних із виділенням коштів з резервного фонду бюджету та проведенням видатків за рахунок трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам).

Виконання бюджету міської територіальної громади передбачає виконання плану заходів згідно з додатком 3 до цього Бюджетного регламенту.

 

  1. V. Організація роботи з підготовки річної звітності про виконання бюджету міської територіальної громади.

 

Зведення, складання та подання звітності про виконання бюджету міської територіальної громади здійснюється Управлінням Державної казначейської служби України у Сарненському районі за формами, визначеними  Міністерством фінансів України.

Порядок складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів регламентується наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2012 № 44 “Про затвердження Порядку складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування” ( зі змінами).

План заходів щодо підготовки, розгляду та оприлюднення звітності про виконання бюджету міської територіальної громади наведений у додатку 4 до цього Бюджетного регламенту.

 

 

 

 

Прикріплені файли
рішення виконкому.doc
текст регламенту.docx
додаток 1 прогноз.docx
додаток 2 проєкт.docx
додаток 3 виконання.docx
додаток 4 річна звітність.docx

Останні документи

Документи → Розпорядження міського голови → 2025 рік → Серпень
14 серпня 2025
№ 115 від 13 серпня 2025 року "Про затвердження зведених кошторисних розрахунків вартості наданих послуг на поточний ремонт дорожнього покриття повітряно-струменевим методом"

Документи → Розпорядження міського голови → 2025 рік → Серпень
13 серпня 2025
№ 113 від 11 серпня 2025 року "Про затвердження зведених кошторисних розрахунків вартості наданих послуг на поточний ремонт дорожнього покриття повітряно-струменевим методом"

Документи → Розпорядження міського голови → 2025 рік → Серпень
13 серпня 2025
№ 114 від 12 серпня 2025 року "Про нагородження Подякою Сарненського міського голови"

Документи → Проєкти рішень 38-ї сесії міської ради
12 серпня 2025
Про затвердження Угоди про співпрацю та дружбу між Сарненською міською територіальною громадою (Україна) та муніципалітетом Санту-Тірсу (Португалія)

Документи → Рішення виконавчого комітету → 2025 рік → Липень
12 серпня 2025
Протокол № 7 засідання виконавчого комітету міської ради від 30 липня 2025 року

Пошук документів