, Адміністратор

КЗ "Сарненська мистецька школа"


 











 

На передодні професійного свята троє працівників сфери культури нагороджено обласними відзнаками з нагоди Всеукраїнського дня працівників культури та майстрів народного мистецтва:
Тетяна Мирончук — директорка КЗ "Сарненська мистецька школа";
Наталія Ковальова — викладачка КЗ "Сарненська мистецька школа";
Едуард Раковець — начальник управління культури, туризму, молоді та спорту Сарненської міської ради.
Наснаги нагородженим для подальших звершень у трудовій діяльності!

 

 

 


Міжнародний день музики — це не просто свято, а справжня данина тим, хто живе музикою, відчуває її кожною клітиною. Ті, хто володіє мистецтвом звуків, здатні створювати справжні емоційні шедеври.
Музика — універсальна мова, що об’єднує серця й душі незалежно від віку, національності чи вподобань.
З нагоди цього прекрасного свята, міський голова Руслан Серпенінов відзначив грамотами викладачів КЗ «Мистецька школа»: Довгалюк Ірину Леонідівну,
Раковець Ірину Іванівну,
Янок Світлану Миколаївну,
Ковальву Наталію Миколаївну,
Черевко Анну Вікторівну та Манчук Ганну Іванівну. Їх праця є невід’ємною частиною розвитку музичної культури. Ці люди не лише вчать нотам та технікам гри на інструментах, вони відкривають двері у світ творчості та натхнення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КЗ «Сарненська мистецька школа» заснована 12 вересня 1957 року. У ній нині працюють 47 викладачів, із них 6 сумісників, навчаються 489 учнів. Заклад надає освітні послуги у віддалених класах сіл Стрільськ, Любиковичі, Немовичі, Корост. Діють такі творчі колективи: «народний» – оркестр народних інструментів викладачів, оркестр баяністів-акордеоністів,«зразковий» – дитячий хор «Глорія»,хор старших класів, «народний» – аматорський жіночий вокальний ансамбль «Елегія», «народний» – аматорський камерний ансамбль викладачів, ансамблі гітаристів, скрипалів, домристів і народних інструментів (викладачі), оркестр духових інструментів. 2024 рік для Сарненської мистецької школи був дуже плідний. 7 лютого тут провели обласний семінар-практикум з інклюзивної мистецької освіти. Фахівці закладу працювали в семи мистецьких школах області в якості спікерів із цього питання. Визначною подією став концерт видатних артистів – родини Шутко, відомої як в Україні, так і за її межами. У квітні пройшов традиційний великий весняний концерт як підсумок роботи за навчальний рік. Другий рік поспіль проводимо в нашому мистецькому дворику «Джазову вечірку» (до Всесвітнього дня джазу). Приємно, що до нас завітали поджазувати і колеги, й учні сусідніх мистецьких закладів. У рамках волонтерської роботи проводили благодійні концерти: класу сольного співу «Свято української пісні», вечір-присвяту «Пісня буде поміж нас», заходи «Музична подорож у стилі румби», до Дня сім’ї, класичної музики, до Міжнародного дня музики Music Day, концертну програму для реабілітації військових, патріотичної пісні до Дня Збройних сил України, пам’яті святителя Миколая Чудотворця, «Віртуоз-концерт», благодійний зимовий концерт. Молодший хор взяв участь у благодійному фестивалі української пісні і танцю «Весела толока» та в ХV Міжнародному благодійному пісенному фестивалі «Зустрічаємо Різдво». Відбулися показ опери Миколи Лисенка «Коза-дереза» та 7 оперних вистав, на яких вдалося зібрати кошти на потреби ЗСУ в сумі понад 17000 грн. 10 серпня колектив закладу став учасником адаптаційного заходу для ветеранів та їх сімей «Сарненська звитяга». Тому нас, як школу, яка працює поза рамками основної діяльності, запросили представляти Сарненську громаду в обласному заході соціальної адаптації ветеранів війни та членів їх сімей «Рівненська єдність». Сарненська мистецька школа стала майданчиком для проведення обласних методичних заходів, зокрема тут відбулися: концерт студентів Рівненського фахового музичного коледжу; відеопрезентація викладача вищої категорії Вараської МШ Марини Мізинець «АВС Віртуоза. Техніка гри легато. Форум піаністів у Польщі». З метою обміну досвідом у нас побували учні та викладачі КЗ «Клесівська дитяча музична школа», відбулося засідання команди супроводу по роботі з учнями ООП. Взяли участь в обласному фестивалі творчості осіб з інвалідністю «Барви життя» м. Рівне. Визначною подією для закладу стало відкриття артпростору «Мистецький дворик» зі сценою. Тут створили найбільший музичний мурал на Рівненщині. Всі заходи літнього періоду проходили саме у дворику. Творчий колектив є неодноразовим переможцем міжнародних, всеукраїнських, обласних фестивалів-конкурсів. Викладачі систематично підвищують кваліфікацію на семінарах, вебінарах, конференціях, тренінгах. Школа уклала угоди про співпрацю із КУ «Сарненський інклюзивно ресурсний центр» Сарненської міської ради, Центром психосоціальної підтримки «Життя». Директорка закладу Тетяна Мирончук була спікером у форумі «Культурний ландшафт громад: безбар’єрний і ментальний рівні» в м. Івано-Франківськ. Уклали також договір із платформою «Просвіта», ввели електронний документообіг.

 

Освіта без бар’єрів.
Ірина ДОВГАЛЮК: «Ці діти дуже музикальні, мають точне відчуття ритму й дуже відкриті до навчання».
Кожна дитина у світі індивідуальна та неповторна. І кожен хлопчик чи дівчинка мають свої таланти. Їх треба лише розкрити. У світі відомо чимало випадків, коли діти з особливими освітніми потребами ставали знаменитими науковцями чи творчими особистостями. Навчаються такі й у КЗ «Сарненська мистецька школа». Ефективні й актуальні методики навчання, індивідуальні плани розвитку, адаптовані та модифіковані робочі навчальні програми під кожного учня – це цілеспрямована, системна робота досвідчених педагогів із дітьми з особливими освітніми потребами.
Сарненська мистецька школа — навчальний заклад, де працюють однодумці, які вважають, що музичне мистецтво – це важливий засіб профілактики та корекції низки порушень у дітей з особливими освітніми потребами. Заняття в мистецькій школі мобілізують інтелектуальні, емоційні, рухові, мовленнєві й інші функціональні можливості організму дитини. Впровадження нестандартних творчих немедичних засобів впливу на активізацію внутрішніх ресурсів дитини з особливими освітніми потребами створює більше шансів для її розвитку. Ось що кажуть викладачі різних предметів із приводу інклюзивного навчання в мистецькій школі:
— Діти займаються за індивідуальними програмами, що допомагає їм повірити у свої можливості, відчути успіх і задоволення.
— Працюємо над відчуттям ритму, тим самим зменшуємо напруження й тривогу. Звільняється зайва негативна енергія, покращуються увага та пам’ять.
— За допомогою емоційно-корегувальних методів і сприяння навчанню виявляємо творчий потенціал дитини.
— Стимулюємо бажання дитини працювати, виконувати завдання і виявляти ініціативу.
— Працюємо над розвитком відчуття відповідальності, вчимо проявляти емоції, розвиваємо творчу уяву.
— Під час гри на музичному інструменті активізуються майже всі ділянки головного мозку. Оскільки наші заняття інтегровані, часто переключаємося з одного виду діяльності на інший. У підсумку розвиток комунікативних навичок і внутрішній самоконтроль у дітей відчутно покращуються.
— Вокал — це корисна терапія для дітей з особливими потребами, він допомагає їм покращити комунікацію, соціальні навички й емоційну регуляцію. Діти вчаться краще зосереджуватися, що сповідує відчуття успіху та підвищує самооцінку.
— Ми з ученицею працюємо за адаптованою програмою. Дівчина навчається вже третій рік. Всі контрольні заходи здає разом з усіма вихованцями школи. Але для неї розробили окремі критерії оцінювання. У дитини помітний розвиток мовлення, пам’яті, уваги, координації рухів, ритму та соціальних навичок. А ось що каже на цю тему директорка КЗ «Сарненська мистецька школа» Тетяна Мирончук:
— Аналізуючи семестр, що минув, коли ми працювали відповідно до нормативної бази інклюзивної освіти для мистецьких шкіл, підкреслю як позитивні, так і негативні сторони. Серед перших можна назвати те, що наші викладачі таки працюють з особливими дітками. На сьогоднішній день вони отримують доплату 20% і 25% надбавки за престижність праці. Доплата – це хороша мотивація для роботи будь-якого викладача. Також у цьому навчальному році до штатного розпису школи ввели педагогічну ставку асистента викладача. Це значно допомогло в роботі викладачів-теоретиків. Серед негативних відзначу те, що в низку законодавчих актів, постанов не внесені відповідні зміни. А також батьки не визначили до кінця своїх потреб. Мистецтво має допомагати дитині навчатися, розкритися й соціалізуватися. Пройшли вже великий шлях і багато зробили для цього. Але не зупиняємося на досягнутому. Рухаємося вперед.
Старша викладачка вищої кваліфікаційної категорії Ірина Довгалюк розповіла:
— Спеціальної освіти для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами не отримувала, але всі викладачі, атестуючись, мають пройти навчання з інклюзивної освіти. В роботі з дітьми з особливими освітніми потребами нам допомагають висновки Сарненського інклюзивно-ресурсного центру, з яким маємо тісну співпрацю.
Для таких учнів також розробляємо індивідуальні плани розвитку, а робочі навчальні програми адаптуємо. Процес навчання з такою дитиною має свої нюанси: їм потрібно неодноразово повторювати те, що інші запам’ятовують раз і назавжди. Процес вивчення творів напам’ять, підготовка до концертних виступів вимагають вдвічі більше часу, ніж у нормотипових учнів. Настрій такої дитини теж потрібно постійно враховувати й підлаштовуватися під час уроку. Але ці діти, зазвичай, дуже музикальні, у них тонкий слух, вони чисто інтонують, мають точне відчуття ритму й дуже відкриті до навчання. З великим задоволенням приходять на уроки, від них ніколи не почуєш: «Я не хочу грати й виступати». Навпаки, виступ на публіці для них є стимулом навчатися, вони дуже люблять сцену, оплески й не дуже хвилюються під час виступів. Ніколи не націлюю свою ученицю на отримання хорошої оцінки. Завжди кажу так: «Треба зіграти на концерті так, щоб тобі самій сподобалося», а не на оцінку.
Наше завдання, як викладачів, допомогти цим дітям, а не оцінити їхні здібності. Вони дуже хочуть бути на рівні з усіма дітками, хочуть бути, як усі, не вимагають до себе особливого ставлення. Співпраця з батьками дуже сприяє. Вони допомагають усім, чим можуть. За потреби і на уроках бувають присутні, і включаються в процес навчання, щоб допомогти дитині вдома при підготовці до уроків, і запам’ятовують якісь моменти, які потребує дитина в навчанні.
Разом з ученицею Маргаритою вже півтора року беремо участь у семінарах-практикумах з інклюзивної мистецької освіти, які проходять і в нашій школі, і в Рівненській області загалом, у їх рамках проводила майстер-класи.
Важливо ділитися з колегами знаннями, адже це дуже потрібна справа, оскільки всі діти мають однакове право на доступ до знань.
Записав Василь СОСЮК.
Фото автора.
(Цей матеріал підготовлено за ініціативи Національної спілки журналістів України в межах проєкту Ukrainian Media Fund із підтримки незалежних місцевих медіа в Україні за сприяння The German Marshall Fund of the United Stats).

 

Випускники – це гордість будь якої школи. Нам, наставникам, завжди цікава доля учнів, які стали частинкою і нашого життя. Навчаються сім’ї, різні покоління.
Середньостатистична сім’я Волощуків із с. Тутовичі. Навчалися та закінчили школу п'ятеро дітей: Світлана (ф-но), Ірина (скрипка), Сніжана (флейта), Веніамін (саксофон), Зоряна (скрипка). В подальшому Сніжана та Ірина закінчили Рівненський фаховий коледж, а Світлана Рівненський державний університет. Нині вони проживають та займаються улюбленою справою у Швейцарії.
Познайомимося ближче зі скрипалькою Іриною, якій і належить заголовок розповіді. Учасниця багатьох проектів, таких оркестрів як “Orchester der Gesellschaft Zürich - OGZ”, “Camerata cantabile”, “Chamber Orchestra, St. Gallen”, зараз працює в аматорському оркестрі “ORCHESTER der Caecilia-Musikgesellschaft” як концертмейстер, також за період навчання постійна учасниця студентських оркестрових проектів. З 2020 року по 2022 рік працювала в оперній студії при консерваторії Чайковського, викладала в приватній школі «L’Arte della Musica» в Києві.
Ми тішимося, що саме наша школа дала початки майбутній професії, стала підґрунтям для подальших рішень. Викладач Оксана Кравчук в свій час знайшла правильні слова, привила любов до інструменту, стала справжнім наставником, кумиром. Ірина ж, приїхавши додому, не проходить повз рідну школу. Так сталося і нині. В школу завітала Ірина з величезним подарунком - 5 скрипок для навчання нинішніх учнів. Ми дякуємо за пам'ять, за інструменти і бажаємо успіхів у творчих доробках. До зустрічі!!!!

 

 

Друзі! В минулому навчальному році викладачем по класу скрипки та альта І категорії Марією Свиридюк на шкільному методоб’єднанні Сарненської мистецької школи презентовано творчий зошит START теорія та практика. Пройшло зовсім небагато часу і завдяки Програмі підтримки творчих колективів, аматорських об’єднань, виконавців, діячів культури, учнів мистецьких шкіл, місцевих авторів громади Сарненської міської ради, автор – укладач Марія Свиридюк отримала винагороду на видання та друк творчого зошита. Отримали з друку, задоволені. Зошит ілюстрований, кольоровий, цікавий учням.
Кого зацікавив - пишіть!

 

Третій день Прем’єр-концерту… Це були незабутні три дні… Півроку напруженої  праці, безкінечні репетиції, кропітке відточування кожної ноти. Виступ на сцені -  хвилювання, радісне передчуття й щастя, що це сталося. Молодці! Ви —  яскрава надія мистецької школи натхнення викладачів-наставників і безмежна гордість батьків. Ми пишаємося вами, наші юні зірочки!

 

 

 

 

 

 

 

 

Прикріплені файли
КЗ "Сарненська мистецька школа" створила комісію для атестації викладачів закладу..pdf
448-batkivska-plata-mistecka-shkola.docx.docx

Останні документи

Документи → Розпорядження міського голови → 2025 рік → Березень
31 березня 2025
№ 44 від 27 березня 2025 року "Про  обґрунтування підстави для здійснення закупівлі"

Документи → Розпорядження міського голови → 2025 рік → Березень
28 березня 2025
№ 45 від 27 березня 2025 року "Про втрату чинності розпорядження міського голови"

Документи → Розпорядження міського голови → 2025 рік → Березень
28 березня 2025
№ 43 від 27 березня 2025 року "Про приведення в готовність об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту до використання за призначенням"

Документи → Проєкти рішень 36-ї сесії міської ради
28 березня 2025
Про звіт щодо виконання Програми «Цукровий діабет» на 2022-2024 роки

Документи → Проєкти рішень 36-ї сесії міської ради
28 березня 2025
Про звіт щодо виконання Програми  протидії  захворюванню на туберкульоз на 2021-2024 роки

Пошук документів