, Адміністратор

Липень

С А Р Н Е Н С Ь К А   М І С Ь К А   Р А Д А

РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ФІНАНСОВЕ УПРАВЛІННЯ

вул. Широка, 31, м Сарни, Рівненська обл., 34500, тел. (03655) 3-32-16

E-mail: finansy_SMR@ukr.net Код ЄДРПОУ 44133435

 

 

 

 


15.08.2024 №04-07/130

 

Міському голові

Руслану СЕРПЕНІНОВУ

                                                                                                                                               

 

Бюджет Сарненської міської територіальної громади по власних доходах загального фонду за січень - липень 2024 року виконаний на 102,0 відс., тобто при затвердженому плані 217 182,2 тис.грн фактично надійшло 221 578,5 тис.грн, або додатково отримано до плану звітного періоду 4 396,3 тис.гривень.

До відповідного періоду 2023 року в цілому по бюджету Сарненської міської територіальної громади спад надходжень становить 32 877,8 тис.грн, або 12,9 відсотка. Причиною зменшення власних доходів є скасування сплати податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і начальницького складу до бюджетів територіальних громад, відповідно внесених змін до Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно-промислового комплексу України (за січень – липень 2023 року такі надходження становили у сумі 78 559,1 тис.гривень).

Без урахування надходжень за січень – липень 2023 року “військового ПДФО” до бюджету громади, за відповідний період 2024 року власні доходи зросли на 45 681,3 тис грн., або ріст становить 26,0 відсотків.

Наводимо аналіз виконання дохідної частини бюджету Сарненської міської територіальної громади за звітний період 2024 року в розрізі джерел надходжень:

  • Податок на доходи фізичних осіб

          Виконання даного податку забезпечено на 101,3 відсоток, або додатково надійшло 1 428,3 тис.гривень. В тому числі виконано план за липень 2024 року (при плановому показнику на суму 15 100,0 тис.грн надійшло 15 932,2 тис.грн). Значною мірою на надходження податку на доходи фізичних осіб впливає відсутність змін до Постанови КМУ “Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери” №1298 від 30.08.2002 р., а саме з 01.04.2024 р. збільшення розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1 тарифного розряду з 3 195 грн до 3 600 грн (більше на 12,7 відс.), як планувалося при розрахунку податку на 2024 рік від фонду оплати праці працівників окремих галузей бюджетної сфери.

          Порівнюючи надходження до відповідного періоду 2023 року (без врахування надходжень “військового ПДФО”), ріст податку на доходи фізичних осіб відбувся на 20,1 відс., або 19 288,3 тис.гривень, що є позитивним показником, адже ріст таких надходжень у січні - липні 2024 року на фоні росту мінімальної заробітної плати та посадових окладів по Єдиній тарифній сітці  очікувався на рівні 12,7 відсотків.  

          Податку на доходи фізичних осіб у вигляді мінімального податкового зобов'язання, що підлягає сплаті фізичними особами, які мають у власності, або користуванні земельні ділянки за межами населених пунктів, віднесені до сільськогосподарських угідь за січень - липень 2024 року до бюджету громади надійшло – 1 842,5 тис.гривень. Станом на 01.08.2024 податковий борг в цілому до бюджету громади з такого податку становить 470,1 тис.гривень, що є заборгованістю по фізичних особах за звітний 2022 рік, що підлягав сплаті у 2023 році.

  • Акцизний податок на пальне

         Виконання затвердженого плану звітного періоду по данному податку становить 101,2 відс. (+173,8 тис.грн), у порівнянні до січня - липня 2023 року надходження зменшились на 1 168,1 тис.грн (або на 7,2 відсотка).

На надходження акцизного податку з пального, який зараховується до бюджету громади у частці 13,44 відс. впливає чимало факторів (особливо в умовах війни), адже його розмір залежить від обсягу реалізованої продукції за попереднє півріччя як на території громади так і на території усієї України.

Аналіз інформації щодо обсягу, реалізованого суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі, пального (за даними системи обліку даних реєстраторів розрахункових операцій) показує наступну тенденцію:

                                       Обсяг реалізації по                             Обсяг реалізації по

                                       Сарненській МТГ                               Україні         

І півріччя 2023 року     15,2 млн літрів                                   3 962,6 млн літрів

ІІ півріччя 2023 року     10,9 млн літрів                                  4 258,9 млн літрів

І півріччя 2024 року       9,3 млн літрів                                    3 877,3 млн літрів

           Це і є причиною спаду надходжень у порівнянні до відповідного періоду минулого року, адже у І півріччі 2024 року надходження акцизного податку відбувалося на основі реалізованого пального у ІІ півріччі 2023 року, який зменшився на 4,3 млн літрів. Проте якщо аналізувати реалізацію пального на автозаправочних станціях щомісячно протягом 2024 року, то присутня позитивна динаміка, а саме від 1,3 млн літрів у січні та 1,2 млн літрів у лютому до 1,8 млн літрів у червні та 1,9 млн літрів у липні.

  • Акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (алкоголь)

            Виконання за січень - липень 2024 року становить 100,0 відс., до відповідного періоду минулого року надходження даного податку зросли на 14,5 відс. (+ 1 705,6 тис.гривень).

           У розрізі платників акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі алкогольних напоїв відрахування до бюджету громади, порівнянно до січня - липня минулого року, збільшили юридичні особи – підприємства:

         - ТОВ “АТБ - Маркет” надходження збільшились на 316,4 тис.грн;

         - ТОВ “ЕПІКО” – більше на 393,6 тис.грн;

         - ТзОВ “Північ Центр” – 301,9 тис.грн, (це найбільший платник акцизного податку до бюджету громади, середньомісячні надходження якого становлять близько 600,0 тис.грн, що становить 45,0 відс. від надходжень такого податку в цілому). 

           Разом з тим, збільшились і відрахування акцизного податку фізичними особами – підприємцями – в цілому на 323,6 тис.гривень.

           За даними ДПС станом на 01.08.2024 року по акцизному податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (алкоголь) обліковується податковий борг до бюджету громади на суму 489,2 тис.грн, з них найбільші боржники – Коваленко Михайло Федорович (борг 409,4 тис.гривень), Красько Олег Тихонович (борг 32,4 тис.грн), ПП "Лестер Транс Експорт 2024" (борг 33,3 тис.гривень).

  • Акцизний податок з реалізації виробниками та імпортерами, у тому числі в роздрібній торгівлі тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах

         Виконання даного податку за січень - липень 2024 року становить 101,7 відс., або понад план звітного періоду надійшло 61,6 тис.гривень. У порівнянні до відповідного періоду 2023 року надходження збільшились на 273,3 тис.грн, або ріст складає 8,1 відсотка.

         Зарахування акцизного податку з тютюнових виробів до бюджетів громад здійснюється відповідно до Порядку (затвердженого Постановою КМУ від 03.05.2022), що визначає автоматичне зарахування такого податку після визначення  частки, яка розраховується як співвідношення обсягу реалізованого суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі тютюнових виробів на території громади за звітний місяць до загального обсягу реалізованих тютюнових виробів в цілому по Україні за звітний місяць з урахуванням даних реєстраторів розрахункових операцій. Через таку особливість зарахування, інформація в розрізі платників, щодо сплати акцизного податку з реалізації тютюнових виробів до бюджету громади відсутня.  

 

  • Податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки (житлова та нежитлова нерухомість)

          В цілому по даному податку спостерігається позитивна динаміка надходжень до відповідного періоду минулого року, а саме ріст надходжень становить 62,9 відс. (+ 2 483,6 тис.грн), а також надійшло додатково до плану звітного періоду 579,2 тис.гривень (109,9 відс. виконання).

           В розрізі платників  та об’єктів нерухомості до бюджету громади надійшли кошти:

- фізичні особи за житлову нерухомість – 963,1 тис.грн (більше до минулого року на 836,1 тис.грн). Значний ріст пояснюються тим, що  2023 році податкові квитанції вручено платникам пізніше терміну, через що їх сплата здійснювалася у кінці 2023 році та на початку 2024 року);

- фізичні особи за нежитлову нерухомість – 2 701,6 тис.грн (більше до минулого року на 1 681,2 тис.грн);

- юридичні особи за нежитлову нерухомість – 2 744,0 тис.грн (менше до минулого року на 34,3 тис.грн, по причині сплати у грудні 2023 року платником ТОВ “Євроформат Стальконструкція” податку на суму 259,4 тис.грн, який по терміну сплати повинен бути перерахований у січні 2024 року).

         Станом на 01.08.2024 за платниками фізичними особами рахується податковий борг у сумі 762,9 тис.грн (за житлову нерухомість ) та 697,0 тис.грн (за нежитлову нерухомість).

  • Єдиний податок

           За січень - липень 2024 року виконання єдиного податку становить 103,8 відс. (+ 1 488,4 тис.грн). Значно зросли надходження такого податку у порівнянні до минулого року – більше на 17 166,7 тис.грн (ріст 73,6 відсотка).

           Перш за все, це відбулося через дію законодавчих змін, які скасували пільговий розмір оподаткування єдиним податком для ФОПів ІІІ групи у розмірі 2,0 відс. та добровільну сплату єдиного податку для ФОПів І,ІІ груп (пільговий період діяв з квітня 2022 року по липень 2023 року).

           Також протягом 2023 та поточного року стрімко зросла кількість зареєстрованих ФОПів. У 2023 році зареєстровано 540 ФОП (з врахуванням ФОП, які припинили діяльність за цей період приріст складає 323 особи), за січень - липень 2024 року зареєстровано 288 ФОП (приріст становить 131 особа). Така тенденція виникла на фоні запровадженого вищевказаного пільгового періоду під час воєнного стану, а також добровільної сплати єдиного соціального внеску (22 відс. від мінзарплати) до державного бюджету для ФОПів І та ІІ груп. Тому, заощаджуючи на сплаті податків, роботодавці надають перевагу працівника зареєструвати ФОПом, а ніж найманою особою. Іншою причиною збільшення кількості ФОПів може бути реєстрація роботодавцями своїх працівників ФОПами, через необхідність збереження лімітів доходу, встановлених для певних груп (І – ІІІ). Якщо цей ліміт буде перевищено, ФОП на ІІІ групі буде змушений перейти на загальну систему та сплатити 15% єдиного податку від суми перевищення. ФОП І та ІІ групи повинен змінити групу на групу вище та також сплатити 15% з суми перевищення.

          Така ситуація має деякий вплив на надходження ПДФО до бюджету Сарненської міської територіальної громади, але в цілому бюджет навпаки отримує додаткові кошти, адже єдиний податок належить громаді у частці – 100 відс., тоді як ПДФО надходить до бюджету громади після розмежування у розмірі 64 відсотка (щодо розміру єдиного податку для ФОПа ІІ групи – це 20 відс. від мін зарплати, а ПДФО з найманої особи – 18 відсотків).

           Не зважаючи, що відповідно до Податкового кодексу України за несвоєчасну сплату єдиного податку фізичними особами передбачено штрафи, станом на 01.08.2024 наявний податковий борг до бюджету громади по сплаті такого податку у сумі 996,5 тис.гривень.

  • Плата за надання адміністративних посуг

             Виконання плану звітного періоду по даному податку становить 102,7 відс., або додатково надійшло 235,9 тис.гривень.

           У зв’язку із збільшенням розмірів плати за надання територіальними органами деяких сервісних послуг МВС, відповідно до Постанови КМУ “Про внесення змін до переліку платних послуг, які надаються від МВС, Нацполіції та ДМС України, і розміру плати за їх надання” від 27.12.2023 №1386, ріст надходжень до бюджету громади по такому податку, відповідно до січня - липня 2023 року, становить 107,2 відс.(+ 4 565,7 тис.гривень).

           Найбільш вагомі платники данного податку це Регіональний сервісний центр Головного сервісного центру МВС України – перераховано до бюджету громади плати за надані послуги у сумі 5 963,1 тис.грн (більше до надходжень минулого року на 4 518,9 тис.грн) та Управління ДМС у Рівненській області – сплачено 1 676,9 тис.грн (менше до надходжень минулого року на 326,7 тис.гривень.

  • Плата за землю

             В цілому за січень - липень 2024 року план по платі за землю виконаний на 101,3 відс. (+ 214,4 тис.грн). Спад до минулого року становить 7,0 відс.           (-1 266,1 тис.гривень). Спад фактичних надходжень з плати за землю, порівнюючи з січнем - липнем минулого року, пояснюється тим, що платниками КООП ТОВ “Полісся” та АТ Концерн Галнафтогаз у травні 2023 року погашено борг по орендній платі за землю у сумах 1 127,9 тис.грн та 887,3 тис.грн. відповідно, у зв’язку із переглядом та укладання додаткових угод до договорів оренди земель комунальної власності, в частині зміни вартості земельних ділянок через запровадження нової нормативної грошової оцінки землі населених пунктів міської територіальної громади з 2022 – 2023 років. Разом з тим, орендарем землі комунальної власності КООП ТОВ “Полісся” у січні – травні 2023 року сплачено орендної плати на суму 277,0 тис.грн, тоді як за звітний період цього року такі надходження відсутні через розірвання договорів оренди за землю. Також вагомий платник орендної плати – ТОВ “Євроформат Стальконструкція” після купівлі землі з лютого 2024 року став платником земельного податку (сума сплати за місяць зменшилася на 24,7 тис.гривень).

            У розрізі плати за землю надходження до бюджету громади складають:

- земельний податок з юридичних осіб надійшло 7 854,6 тис.грн (більше до минулого року на 961,3 тис.грн);

- земельний податок з фізичних осіб – 2 159,9 тис.грн (більше до минулого року на 511,1 тис.грн);

- орендна плата з юридичних осіб – 5 038,4 тис.грн (менше до минулого року на 3 009 тис.грн);

- орендна плата з фізичних осіб – 1 781,5 тис.грн (більше до минулого року на 271,2 тис.гривень.

             Відповідно до діючих договорів оренди земельних ділянок проводиться контроль за своєчасним надходженням орендної плати. У разі несистематичної сплати готуються та направляються претензії щодо необхідності погашення податкового боргу по орендній платі. На даний час на контролі знаходяться 10 платників, яким надіслано претензії щодо оплати оренди (на загальну суму боргу 291,1 тис.грн), з яких сплачено коштів у сумі 134,1 тис.гривень.

            З юридичних осіб орендну плату відповідно до договорів оренди землі заборгувало сільськогосподарське підприємство ТОВ “ЄСП Агро” на загальну суму 280,0 тис.гривень.

            Станом на 01.08.2024 року по сплаті за землю фізичними особами до бюджету громади рахується податковий борг на суму 1 375,7 тис.грн по земельному податку та 111,8 тис.грн по орендній платі.

 

 

       Аналізи виконання бюджету Сарненської міської територіальної громади за звітний період по власних доходах наведено в додатках на 4 аркушах.

 

 

 

 

 

Начальник фінансового управління                                              Олена РАДЬКО

 

 

 

 

 

 

 

Прикріплені файли
analiz-vikonannja-dohodiv-sichen-lipen.xls.xls
analiz-vikonannja-pomisjachno.xls.xls
analiz-vikonannja-porivnjalnij-2024.xls.xls

Останні документи

Документи → Проєкти рішень чергового засідання виконавчого комітету
18 вересня 2024
Про розгляд заяви Нечипорук Ю.Б.  щодо надання дозволу на розробку схеми організації дорожнього руху по вул. Княгині Ольги, 40 в м. Сарни

Документи → Проєкти рішень 30-ї сесії міської ради
18 вересня 2024
Про затвердження розпоряджень Сарненського міського голови, виданих у міжсесійний період, та рішень виконавчого комітету, прийнятих у міжсесійний період

Документи → Проєкти рішень чергового засідання виконавчого комітету
17 вересня 2024
Про розгляд заяви Білотіл Л.О.  щодо надання дозволу на розробку схеми організації дорожнього руху по вул. Технічна, 5  в м. Сарни

Документи → Проєкти рішень чергового засідання виконавчого комітету
17 вересня 2024
Про розгляд заяви про вихід з членів особистого селянського господарства мешканця Тутовицького старостинського округу №8

Документи → Проєкти рішень чергового засідання виконавчого комітету
17 вересня 2024
Про розгляд заяви про вихід з членів особистого селянського господарства мешканки Костянтинівського старостинського округу №5

Пошук документів