НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК затвердило нові роз’яснення законодавства у сфері захисту викривачів

03.03.2021
НАЗК затвердило нові роз’яснення законодавства у сфері захисту викривачів

Для того, щоб забезпечити однакове застосування положень Закону України «Про запобігання корупції» у сфері захисту викривачів, Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) затвердило нові роз’яснення. Вони стосуються механізмів заохочення та формування культури повідомлень про корупцію і забезпечення права викривача на конфіденційність та анонімність.Заохочення та формування культури повідомлення є одними із найефективніших механізмів запобігання корупції. Важливими є обізнаність громадян про можливості викриття корупції, впевненість у захисті своїх прав, а також формування поваги  суспільства до викривачів. 

Кожна установа має запровадити механізми заохочення та формування культури повідомлення про можливі факти корупції. Для  цього потрібно затвердити внутрішні документи, у яких буде інформація про:

  • створення механізмів, які заохочуватимуть повідомляти про можливі випадки корупції
  • правила етичної поведінки працівників установи
  • комунікаційні кампаній та просвітницьку діяльність
З роз’ясненнями щодо механізмів заохочення та формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень можна ознайомитися тут.

Право викривача на конфіденційність і анонімність є гарантією нерозголошення відомостей про людину, яка повідомила про корупцію, та її захисту від можливих негативних наслідків.

Кожна установа, до якої  звернувся викривач з повідомленням про корупцію, має забезпечити нерозголошення інформації про викривача та його близьких третім особам, які не залучені до розгляду повідомлення, та тим кого стосуються повідомлення. 

У роз’ясненні про забезпечення права викривача на конфіденційність і анонімність є інформація про:

  • конфіденційність викривача
  • випадки, коли розголошення відомостей про викривача не вважатиметься порушенням його конфіденційності 
  • створення установами захищених анонімних каналів для повідомлень про корупцію і захисту таких каналів
  • заходи забезпечення конфіденційності та анонімності викривачів
  • відповідальність за розголошення інформації про викривача, його близьких осіб
Роз’яснення доповненні додатками з практичними порадами для громадян і державних службовців.

Нагадаймо, що викривачем може стати кожен, кому став відомий факт корупції у зв’язку з його трудовою, професійною, господарською, громадською діяльністю, проходженням служби чи навчанням.

НАЗК затвердило нові роз’яснення законодавства у сфері захисту викривачів

Останні новини

29.03.2024
09:07
Україна та ОЕСР розпочинають роботу над Оглядом з питань доброчесності та боротьби з корупцією
28.03.2024
17:28
Впровадження рекомендацій НАЗК сприяє розбудові культури доброчесності в оборонно-промисловому комплексі 
25.03.2024
10:00
НАЗК братиме участь у розробці рекомендацій щодо покращення системи оборонних закупівель в межах робочої групи України та НАТО
19.03.2024
10:06
НАЗК підключило Київську міську державну адміністрацію до Порталу викривачів
18.03.2024
14:16
НАЗК запрошує взяти участь у громобговоренні законопроекту щодо встановлення адміністративної відповідальності за порушення деяких антикорупційних обмежень, спрямованих на запобігання конфлікту інтересів 
15.03.2024
18:04
Організація роботи з декларування: експерти НАЗК провели вебінар для антикоруповноважених
12.03.2024
13:00
Збереження колективу, автоматизація процесів, перевірка декларацій та звітів партій - Віктор Павлущик окреслив першочергові завдання НАЗК
05.03.2024
10:47
Результати НАЗК у лютому: проведено моніторинг 301 нормативно-правового акта, виявлено корупційні ризики у п’яти з них
29.02.2024
10:49
Посилення взаємодії у запобіганні корупції у секторі безпеки та оборони: НАЗК співпрацюватиме з Женевським центром з урядування в секторі безпеки (DCAF)
13.02.2024
14:06
НАЗК підключило до Порталу повідомлень викривачів 144 організації
08.02.2024
14:16
НАЗК закликає народних депутатів сприяти вдосконаленню механізму проведення антикорупційної експертизи
06.02.2024
17:22
У січні НАЗК промоніторило на предмет корупційних ризиків 392 проектів нормативно-правових актів та виявило корупційні ризики у семи з них
14:22
НАЗК вітає рішення РНБО щодо аудиту системи блокування податкових накладних
25.01.2024
17:55
НАЗК виявило необгрунтовані активи на майже 3,9 млн грн у начальника управління поліції 
15:43
Представники НАЗК презентували дієвість підходів стратегічного аналізу корупційних ризиків на регіональному семінарі Ради Європи
11.01.2024
14:45
НАЗК звертає увагу Міноборони на проаналізовані статистичні дані діяльності ВЛК ТЦК та СП
10.01.2024
17:26
НАЗК запрошує доєднатися до обговорення проектів документів побудови доброчесних (ефективних) організацій 
09.01.2024
16:00
Уряд не надав 131 постанову для проведення антикорупційної експертизи НАЗК: Прем’єр-міністрові внесено припис
04.01.2024
11:08
В.о. Голови Конституційного суду України Сергія Головатого визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення через невиконання вимог припису НАЗК
21.12.2023
21:46
ТОП-20 найпоширеніших корупційних ризиків у діяльності ВЛК ЗСУ: НАЗК запропонувало шляхи їх мінімізації
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua